Търговска мисия в САЩ с участие в бизнес събития в Лас Вегас, 21-27.10.2022 г.

Търговска мисия в САЩ с участие в бизнес събития в Лас Вегас, 21-27.10.2022 г.

Период:

от
до

Регистрация:

от
до

Място:

гр. Сан Франциско, Лос Анджелис и Лас Вегас

гр. Сан Франциско, Лос Анджелис и Лас Вегас

Oписание на събитието

В периода 21-27.10.2022 г. Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), съвместно със сдружение „Българска финтех асоциация“  организира участието на български малки и средни предприятия (МСП) в Търговска мисия с участие в бизнес събития в Лас Вегас, Съединени американски щати, включваща и посещение на най-голямото събитие за финансово-технологичния бранш отвъд океана – Money 20/20-US. Поканени за участие в търговската мисия са български малки и средни предприятия от следните сектори на икономиката: информационни и комуникационни технологии (ИКТ), опериращи в сферата на финтех, киберсигурност, дигитална трансформация на индустриални процеси, на които основната икономическа дейност попада в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП) групи, посочени в приложение № 10 към настоящата покана. Проявата се организира в изпълнение на дейност 1 „Организиране на търговски мисии в чужбина” по проект BG16RFOP002-2.052-0001 „Подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи“, финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020, по който ИАНМСП е институционален бенефициент.

Предварителната програма на търговската мисия предвижда представителите на българските МСП да участват в двустранни срещи и кръгли маси с представители на бизнес средите от Лас Вегас, Лос Анджелис и Сан Франциско, срещи в Силиконовата долина и др., както и посещение на Money 20/20-US. Програмата на търговската мисия се изготвя в партньорство с Българската финтех асоциация и Българското посолство във Вашингтон и др.

Money 20/20 Лас Вегас стартира през 2012 година и 10 години по-късно се превръща в най-голямото финтех събитие в САЩ. През 2021 г., въпреки пандемията, Money 20/20 събира над 8 000 души и 2 800 компании. Събитието успява да събере на едно място иновативните финтех Klarna, Plaid, Mastercard, Visa, American Express и др., фондове за рисков капитал,  технологични гиганти като Amazon, Google, Meta, IBM, Uber, както и традиционните банкови институции Bank of America, Citi, HSBC, J.P. Morgan и др.

Очакванията за изданието през 2022 г. са панелни дискусии с някой от най-изявените в брашна, между които Kathryn Van Nuys, от AWS, Gregory Cunningham от U.S Bank, Nadou Lawson, от Stripe, Morgan McKenney от Provenance Blockchain Foundation и др. Всички те се обединяват около идеята за предоставяне на все по-висока стойност на клиентите във финансовия свят чрез нови продукти и услуги. През годините Money 20/20 Лас Вегас се превръща не само в събитие от най-висок ранг, а в определяща бъдещето на парите среща на най-големите световни имена във финансовата индустрия.

За участие в търговската мисия, ИАНМСП поема всички разходи, свързани с осигуряването на превоз (самолет, влак, автобус); трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване за един представител на предприятие; наем зали за организирането на двустранни срещи; техническо оборудване; кетърингови и преводачески услуги; разходи за входни такси за посещение на нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основния предмет на мисията.

Предприятията, участници в търговската мисия, следва да поемат разходите за дневни, медицинска застраховка и други от личен характер, свързани с командироването и пребиваването на определения от тях представител.

В случай на отказ от участие, предприятието възстановява пълния размер на направените от ИАНМСП разходи (размера на начислените минимални помощи de minimis).

Участието в търговски мисии на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (ЕС) № 1407/2013 г. на Европейската комисия от 18 декември 2013 година относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Информация за предоставените минимални помощи може да бъде получена на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

Участието в търговската мисия се извършва съгласно Правилата за участие в търговски мисии в чужбина, организирани от ИАНМСП, приложени към настоящата покана.

Право на участие имат всички предприятия по смисъла на §1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и не попадат в забранителните режими на Регламент (EС) №1407/2013 на Европейската комисия от 18.12.2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към минималната помощ, нямат публични задължения към държавата съгласно чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), развиват дейност в секторната насоченост на конкретната търговска мисия и основната им икономическа дейност попада в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП) групи сектори на икономическа дейност посочени в приложение № 10 към настоящата покана.

Всяко българско предприятие, което желае да участва в търговската мисия и отговаря на горе посочените критерии за допустимост, следва да представи следните задължителни документи:

  1. Заявка за участие, подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието (по образец – Приложение №1 и в оригинал);
  2. Декларация за получените минимални помощи за предходните две данъчни години и за текущата данъчна година (към момента на подаване на заявление за участие), подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието (по образец – Приложение №2 и в оригинал);
  3. Декларация за получените държавни помощи и за нефинансиране от други източници, подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието (по образец – Приложение №3 и в оригинал);
  4. Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП за предходната приключила финансова година (по образец – Приложение №4 и в оригинал), подписана от представляващия предприятието и подпечатана с печата на предприятието. Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към декларацията се представя и справка (по образец – Приложение №5 и в оригинал) за обобщените параметри на предприятието. Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор. (съгласно Приложение №4.1 – Указания за попълване на декларацията).
  5. Удостоверение по чл. 87, ал. 6 от ДОПК за липса/наличие на публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата на предприятието, издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване – в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието.
  6. Удостоверение за код на основна икономическа дейност (КИД 2008) на предприятието, издадено от Националния статистически институт за предходната приключила финансова година, в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ с подпис на представляващия и печат на предприятието.
  7. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) – Приложение №11.
  8. Договор за участие, подписан от представляващия предприятието и подпечатан с печата на предприятието, представя в 2 оригинални екземпляра (по образец – Приложение №9).

Всички одобрени за участие предприятия следва да са запознати и да спазват Правилата за поведение (Приложение №8) при участие на представители на български предприятия в промоционални прояви, организирани от ИНАМСП.

ИАНМСП сключва договор за участие в проявата с одобрените предприятия. Договорът за влиза в сила от датата на подписването му от страна на ИАНМСП.

Посоченият период на провеждане на търговската мисия е индикативен. Организаторът си запазва правото, след уточняване на индивидуалните параметри на мисията (брой участници, полети, хотелски настанявания и др.) да промени, при необходимост, началната и/или крайна дата на провеждане на мисията.

При интерес, предприятията следва да представят попълнените документи за кандидатстване в деловодството на ИАНМСП или да ги изпратят по куриер в срок до 14 юни 2022 г. вкл. до 17.30 ч. на адрес: гр. София, ул. „Леге” № 2-4 или по електронен път, подписани с електронен подпис на www.b2bconnect.bg, на страницата на събитието, в срок до 24:00 часа на 14 юни 2022 г. Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване, не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер е валидна датата на входящия номер на регистрацията им в деловодството на ИАНМСП. За допълнителна информация можете да се обръщате към Светла Запрянова, тел: 02/ 940 79 75 или Ася Андреева, тел: 02/ 940 79 89.

Сектори

  • Дейности в областта на информационните технологии
  • Информационни услуги

Регистрирани
участници

СоуСайбър ЕООД

Сектор: Дейности в областта на информационните технологии
Основна дейност: услуги
Продукт/услуга: Penetration Testing

Айдентрикс АД

Сектор: Дейности в областта на информационните технологии, Информационни услуги
Основна дейност: услуги
Продукт/услуга: Модели за разпознаване и генериране на текст, базирани на машинно обучение и изкуствен интелект.

7Security Ltd

Сектор: Дейности в областта на информационните технологии
Основна дейност: проектиране, изграждане, анализ и интегриране на решения за сигурност
Продукт/услуга: проектиране, изграждане, анализ и интегриране на решения за сигурност

Методия АД

Сектор: Дейности в областта на информационните технологии
Основна дейност: услуги
Продукт/услуга: ИТ бизнес софтуер