гр. Лондон, Великобритания
гр. Лондон, Великобритания
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да участвате като изложител на национален щанд на международното изложение за иновации и технологии в образованието BETT 2024, 24-26.01.2024 г., гр. Лондон, Великобритания.
Участието на малки и средни предприятия (МСП) в BETT 2024 се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.
Международното изложение за иновации и технологии в образованието BETT се организира ежегодно от 1984 г. насам. Организатор на изложението е Hyve Group Limited с подкрепата на Британската асоциация на доставчиците на образователни услуги (BESA). Участие в предходното му издание са взели над 600 изложители от над 123 държави и е било посетено от над 30 000 специалисти в сферата на образователните технологии.
Bett UK 2024 ще предложи три вдъхновяващи дни с наситена програма, възможност за директни срещи с водещи доставчици на решения в образователния и IT сектор от Обединеното кралство и чужбина. Повече от 500 иновативни доставчици на решения за EdTech, преподаватели от целия образователен сектор ще покажат иновативни и въздействащи продукти и услуги на изложението. Международната проява ще се превърне в мястото, където присъстващите могат да разпалят идеи, да създадат връзки и да ускорят търговията.
Основните теми са: учебни помагала, допълнително и продължаващо образование, стартиране на бизнес, развитие на човешките ресурси, информационни технологии, софтуер, компютърен хардуер, съоръжения за обучение, образователни програми и иновации.
За националното участие на BETT 2024, Агенцията поема напълно или частично разходите на български предприятия за:
Определянето на размера на самофинансиране за участие в изложението е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по текущия Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г:
1. Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г., не подлежи на самофинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
2. Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по Проекта заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.
Одобрените за участие предприятия, следва да поемат разходите за:
Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в райони в преход и в по-слабо развити райони. За райони в преход се счита: Югозападният район за планиране, включващ областите: Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. За по-слабо развити райони се считат всички останали райони за планиране. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането на районите в преход е приблизително 1/6 от бюджета на Проекта, а за по-слабо развити райони приблизително 5/6 от бюджета на Проекта.
Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.
За класиране за участие на националния щанд, предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:
Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:
При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.
Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.
5. Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България за тригодишен период от страна на:
а) Предприятието получател;
б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на чл.2, параграф 2 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;
в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно чл.3, параграф 8 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;
г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно чл.3, параграф 9 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014.
6. Декларация за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец 6 към настоящите правила). Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.
Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:
а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;
г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;
д) Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;
e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.
Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.
7. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR)
Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.
Всеки кандидат за участие на националния щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина.
При интерес за участие в изложениета, следва най-късно до 01.12.2023 г., /петък/ включително, предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП по един от следните начини:
- в деловодството на ИАНМСП, по поща, куриер или лично на адрес: 1000 София, ул. „Леге” № 2-4, в срок до 01.12.2023 г., /петък/ включително. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП.
По електронен път и подписани с квалифициран електронен подпис на един от следните електронни адреси:
Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с квалифициран електронен подпис, получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.
След одобрение на предприятието кандидат, ИАНМСП ще Ви уведоми с официално писмо.
За допълнителна информация може да се обръщате към: