Търговска мисия за представяне на българската ХВП на южнокорейския пазар с участие в мини бизнес форуми с двустранни бизнес срещи и посещение на специализираната международна изложба Coex Food Week

Търговска мисия за представяне на българската ХВП на южнокорейския пазар с участие в мини бизнес форуми с двустранни бизнес срещи и посещение на специализираната международна изложба Coex Food Week

Започва след:

Период:

от
до

Регистрация:

от
до

Място:

гр. Сеул, Южна Корея

гр. Сеул, Южна Корея

Oписание на събитието

В изпълнение на дейност 6 „Организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина” по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027, в периода 18-24.11.2024 г., ИАНМСП организира Търговска мисия за представяне на българската ХВП (мед, вина, биохрани и плодови консерви и сокове) на южнокорейския пазар с участие в мини бизнес форуми с двустранни бизнес срещи или нетуъркинг и посещение на специализираната международна изложба за ХВП Coex Food Week, гр. Сеул, Южна Корея. Поканени за участие в търговската мисия са български малки и средни предприятия производители на биохрани, мед, вина, плодови консерви и сокове, които развиват икономическа дейност в национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Предварителната програма на търговската мисия предвижда представителите на одобрените български МСП да вземат участие в бизнес срещи за представяне на българската ХВП, както и семинарите, работните групи и дискусиите в рамките на най-голямото изложение за храни Coex Food Week в Корея.

Coex Food Week, тази година празнува своето 19-то издание като наложила се през годините бизнес платформа за храна и напитки. Провежда се съвместно със Световното изложение FoodTech Expo и включва продукти и услуги от световната хранителна индустрия. Coex Food Week е най-голямото B2B изложение и най-утвърденото търговско изложение за храни и напитки в Корея. Традиционно на него участват повече от 900 изложители, а се посещава от над 50 000 представители на хранителната индустрия и свързаните с нея производства. В рамките на Coex Food Week, организаторите обещават изложители и посетители да научат всичко за тенденциите в хранително-вкусовата промишленост и да разширят бизнеса си в Азия.

Корея е призна за десетата по големина икономика в света. Нарастващият БВП и високата урбанизация на населението са в основата на процъфтяващата индустрия за хранителни услуги в страната. През последните години търговско-икономическите отношения между България и Корея бележат положително развитие. По данни на БНБ нетната позиция в края на 2023 г. (общата сума на корейските инвестиции в България в края на периода) е 55.4 млн. евро. Последните години с много бързи темпове се развиват електрониката, нанотехнологиите, производството на полупроводници и чипове, автомобили и мобилни телефони. Южна Корея се рекламира успешно в чужбина чрез различни правителствени програми със сериозни целеви бюджети – корейска култура, музика, кухня, бизнес и др. (K-Culture, K-Pop, K-Food, K-Startups; K-Fairs и др.)

За участие в търговската мисия ИАНМСП поема изцяло или частично разходите само на един представител от класирано предприятие, а именно: разходи за пътуване (самолет, влак, автобус); трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване; разходи за входни такси за посещение на конференции/нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основната цел на търговската мисия, съгласно посочените условия за брой участия в промоционални прояви, организирани от ИАНМСП и Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Определянето на размера на самофинансиране за участие в търговската мисия е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г., както следва:

  • Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, не подлежи на самофинансиране. Агенцията поема 100% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.
  • Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, заплаща 30% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.

Участието в търговски мисии на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (ЕС) № 2023/2831 г. на Европейската комисия от 13 декември 2023 година относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Информация за предоставените минимални помощи може да бъде получена на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

Право на участие имат всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП и не попадат в забранителните режими на Регламент (EС) №2023/2831 на Комисията от 13.12.2023 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта “de minimis”, нямат публични задължения към държавата съгласно чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), развиват дейност в секторната насоченост на търговската мисия, в един от определените национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина и не попадат в недопустимите за финансиране области и сектори, съгласно чл.1, параграф 1 от Регламент (ЕС) 1060/2021.

Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането от бюджета на Проекта на регионите в преход е приблизително 1/6, а за по-слабо развити региони приблизително 5/6. Допустимостта на кандидатите ще бъде съобразена с пропорционалното разпределение на бюджета, съгласно териториалното разделение на страната за региони в преход и по-слабо развити региони.

Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в по-слабо развити райони, както и към МСП от районите в преход, удостоверяващи извършването на дейности в по-слабо развит район. За по-слабо развити райони се считат: Южен централен район, Югоизточен район, Североизточен район, Северен централен район, Северозападен район за планиране, включващи областите: Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Кърджали, Хасково, Сливен, Ямбол, Бургас, Шумен, Варна, Добрич, Силистра, Разград, Русе, Търговище, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Плевен, Враца, Монтана и Видин.

Всяко българско предприятие, което желае да участва в търговската мисия и отговаря на горе посочените критерии за допустимост, следва да представи следните задължителни документи за заявяване на участие в проявата:

  1. Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ – по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието, и с приложени документи-доказателства (Образец №2 към Правилата);
  2. Документ, доказващ принадлежност към региони в преход или слабо развити региони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси; Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регионалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект; Нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден регион.
  3. Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключена финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.
  4. Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП) не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.

При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо. Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.

  1. Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране – по образец и в оригинал, подписана от представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ – по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 3 към Правилата).
  2. Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключена финансова година – по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец №4 към Правилата). Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец №5 към Правилата).

Представени копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП:

Документите от 6.4.1. до 6.4.6. се представят за предприятието кандидат, както и  за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП.

6.4.1. Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;

6.4.2. Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;

6.4.3. Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;

6.4.4. Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;

6.4.5. Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;

6.4.6. Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години

  1. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) – п о образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 7 към Правилата).

Всички одобрени за участие предприятия следва да са запознати и да спазват Правилата за поведение при участието на представители на българските предприятия в търговски мисии в чужбина, организирани от ИАНМСП (Приложение 2 към Правилата).

ИАНМСП ще сключи договор за участие в проявата с първите 12 класирани и одобрени предприятия.

Посоченият период на провеждане на търговската мисия е индикативен. Организаторът си запазва правото, след уточняване на индивидуалните параметри на мисията (брой участници, полети, хотелски настанявания и др.) да промени, при необходимост, началната и/или крайна дата на провеждане на мисията.

При интерес, предприятията следва да представят попълнените документи за кандидатстване по поща, с куриер или лично на адрес: ИАНМСП, Деловодство, ул. „Леге“ 2-4, 1000 София, в срок до 19 септември 2024 г., вкл. до 17.30 ч. или по електронен път на страницата на събитието на www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с валиден КЕП на представляващия предприятието. При подаване по пощата или с куриер, важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, получени след работно време, но в рамките на крайния срок – 19 септември 2024 г., се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.

За допълнителна информация можете да се обръщате към Светла Запрянова, тел. 02/940 79 75 и Наталия Нечева,  тел. 02/940 79 37.

 

ПриложениеПакет с документи за заявяване на участие в Търговската мисия

 

*******

Проект BG16RFPR001-1.002-0001

 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027

Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.

Сектори

  • Производство на хранителни продукти
  • Производство на напитки
  • Производство на вина от грозде
  • Производство на други ферментирали напитки