Търговска мисия за представяне на българската фармацевтична индустрия с посещение на Международно изложение за фармацевтични продукти CPHI Middle East

Търговска мисия за представяне на българската фармацевтична индустрия с посещение на Международно изложение за фармацевтични продукти CPHI Middle East

Започва след:

Период:

от
до

Регистрация:

от
до

Място:

гр. Рияд, Кралство Саудитска Арабия

гр. Рияд, Кралство Саудитска Арабия

Oписание на събитието

В изпълнение на дейност 6 „Организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина” по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027, в периода 09 – 13 декември 2024 г., Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира участието на български малки и средни предприятия (МСП) в Търговска мисия за представяне на българската фармацевтична индустрия с посещение на Международно изложение за фармацевтични продукти CPHI Middle East, гр. Рияд, Кралство Саудитска Арабия. Поканени за участие в търговската мисия са български малки и средни предприятия, производители на лекарствени вещества и продукти, витамини и хранителни добавки, които развиват икономическа дейност в един от определените национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Предварителната програма на търговската мисия предвижда представителите на одобрените български МСП да посетят международното изложение CPHI Middle East и да осъществят контакти с потенциални техни партньори, търговци и дистрибутори на лекарствени продукти. Очаква се в проявата да се включат експерти от цялата област на фармацевтичната индустрия, които ще представят най-новите изследвания, съставки, иновации и стратегии за развитие на сектора, като основната цел на посещението е фирмите да се запознаят с представители на саудитски потенциални контрагенти, да предложат своите продукти и услуги, да заимстват добри практики и др. Изданието на CPHI Middle East е идеалното място за създаване на връзки и запознаване с иновациите на фармацевтичните гиганти в региона, както и с процъфтяващия биотехнологичен сектор и безкрайните възможности на саудитския пазар. В рамките на Международното изложение ще се организират форуми с В2В срещи, като проявата има богата съпътстваща програма със симпозиуми и конференции, уъркшопи, фокусирани към последните тенденции в развитието на индустрията и др.

Фармацевтичният пазар на Саудитска Арабия е най-големият в Близкия изток, достигайки стойности от 12,1 милиарда щ.д. през 2023 г. и е един от бързо развиващите се глобални лидери в биотехнологиите, производството на ваксини, биопроизводството и геномиката.

През 2023 г. двустранният стокообмен между двете страни възлиза на 250.7 млн. щ.д., като една от водещите стоки на износа от България към Саудитска Арабия са медикаменти, съставени от смесени или несмесени продукти, приготвени за терапевтични или профилактични цели, представени под формата на дози или пригодени за продажба на дребно.

За участие в търговската мисия ИАНМСП поема изцяло или частично разходите само на един представител от класирано предприятие, а именно: разходи за пътуване (самолет, влак, автобус); трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване; разходи за входни такси за посещение на конференции/нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основната цел на търговската мисия, съгласно посочените условия за брой участия в промоционални прояви, организирани от ИАНМСП и Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Право на участие има представляващия предприятието, който е вписан в Търговския регистър или определено от него лице от съответното предприятие кандидат, назначено на трудов договор, което се доказва със справка за приети и отхвърлени уведомления по чл.62, ал.5 от Кодекса на труда, издадена от НАП, съгласно задължението по чл. 62, ал. 3 от Кодекса на труда.

Определянето на размера на самофинансиране за участие в търговската мисия е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г., както следва:

  • Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, не подлежи на самофинансиране. Агенцията поема 100% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.
  • Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, заплаща 30% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.

Участието в търговски мисии на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (ЕС) № 2023/2831 г. на Европейската комисия от 13 декември 2023 година относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Информация за предоставените минимални помощи може да бъде получена на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

Право на участие имат всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП и не попадат в забранителните режими на Регламент (EС) №2023/2831 на Комисията от 13.12.2023 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта “de minimis”, нямат публични задължения към държавата съгласно чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), развиват дейност в секторната насоченост на търговската мисия, в един от определените национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина и не попадат в недопустимите за финансиране области и сектори, съгласно чл.1, параграф 1 от Регламент (ЕС) 1060/2021.

          Свързани предприятия/лица по смисъла на чл. 4, ал. 5 от ЗМСП и пар.1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон не могат да бъдат самостоятелни кандидати за участие в една и съща промоционална дейност/проява.

          В този случай до класиране се допуска кандидата, чиито първоначални документи за участие в промоционалната дейност/проява са постъпили по-рано в деловодството на ИАНМСП, на електронен адрес: office@sme.government.bg или на платформата www.b2bconnect.bg.

Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в по-слабо развити райони, както и към МСП от районите в преход, удостоверяващи извършването на дейности в по-слабо развит район. За по-слабо развити райони се считат: Южен централен район, Югоизточен район, Североизточен район, Северен централен район, Северозападен район за планиране, включващи областите: Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Кърджали, Хасково, Сливен, Ямбол, Бургас, Шумен, Варна, Добрич, Силистра, Разград, Русе, Търговище, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Плевен, Враца, Монтана и Видин. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането от бюджета на Проекта на регионите в преход е приблизително 1/6, а за по-слабо развити региони приблизително 5/6. Допустимостта на кандидатите ще бъде съобразена с пропорционалното разпределение на бюджета, съгласно териториалното разделение на страната за региони в преход и по-слабо развити региони.

Всяко българско предприятие, което желае да участва в търговската мисия и отговаря на горе посочените критерии за допустимост, следва да представи следните задължителни документи за заявяване на участие в проявата:

1. Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ - по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието, и с приложени документи-доказателства (Образец №2 към Правилата);

2. Документ, доказващ принадлежност към региони в преход или слабо развити региони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси; Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регионалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект; Нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден регион.

3. Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключена финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.

4. Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП) не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.

При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо. Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.

5. Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране - по образец и в оригинал, подписана от представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ - по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 3 към Правилата).

6. Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключена финансова година – по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 4 към Правилата). Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец №5 към Правилата).

Представени копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП:

Документите от 6.4.1. до 6.4.6. се представят за предприятието кандидат, както и  за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП.

6.4.1. Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;

6.4.2. Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;

6.4.3. Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;

6.4.4. Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;

6.4.5. Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;

6.4.6. Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години

7. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) - по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 7 към Правилата).

8. Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл.62, ал.5 от Кодекса на труда, издадена от НАП, съгласно задължението по чл. 62, ал. 3 от Кодекса на труда (ако е приложимо).

9. Декларация за липса на свързаност с друго предприятие кандидат по образец (Образец 14).

Всички одобрени за участие предприятия следва да са запознати и да спазват Правилата за поведение при участието на представители на българските предприятия в търговски мисии в чужбина, организирани от ИАНМСП (Приложение 2 към Правилата).

ИАНМСП ще сключи договор за участие в проявата с първите 15 класирани и одобрени предприятия.

Посоченият период на провеждане на търговската мисия е индикативен. Организаторът си запазва правото, след уточняване на индивидуалните параметри на мисията (брой участници, полети, хотелски настанявания и др.) да промени, при необходимост, началната и/или крайна дата на провеждане на мисията.

При интерес, предприятията следва да представят попълнените документи за кандидатстване по поща, с куриер или лично на адрес: ИАНМСП, Деловодство, ул. „Леге“ 2-4, 1000 София, в срок до 08 октомври 2024 г., вкл. до 17.30 ч. или по електронен път на страницата на събитието на www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с валиден КЕП на представляващия предприятието. При подаване по пощата или с куриер, важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, получени след работно време, но в рамките на крайния срок – 08 октомври 2024 г., се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.

За допълнителна информация можете да се обръщате към Светла Запрянова, тел. 02/940 79 75 и към Наталия Нечева, тел: 02/940 79 37.

 

Приложение: Пакет с документи за заявяване на участие в Търговската мисия

 

 

 

Сектори

  • Производството на лекарствени вещества и продукти

Включи се в събитието