Търговска мисия за представяне на български малки и средни предприятия по време на тематичната седмица „Health and Well-being“ на World EXPO 2025

Започва след:

Период:

от
до

Регистрация:

от
до

Място:

гр. Осака, Япония

гр. Осака, Япония

Oписание на събитието

В изпълнение на дейност 6 „Организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина” по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските малки и средни предприятия (МСП) чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027, в периода 24-29 юни 2025 г., Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) организира участието на български МСП в Търговска мисия за представяне на български малки и средни предприятия по време на тематичната седмица за „Health and Well-being“ на World EXPO 2025. Поканени за участие в търговската мисия са български малки и средни предприятия в сферата на биотехнологии, изкуствен интелект в медицината, дигитално здравеопазване, производство на лекарствени вещества и продукти, витамини и хранителни добавки и др., които развиват икономическа дейност в национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Предварителната програма на търговската мисия предвижда представителите на одобрените български МСП да посетят Експо 2025 и да се представят на Националния павилион на България. Българският павилион е с площ от 376 кв. м. и е разположен на едно от най-престижните места на новоизградения остров, предназначен за целите на Световното изложение. Той е стратегически позициониран в близост до един от главните входове, между павилионите на Сингапур и Холандия. Българските компании ще могат да се представят уникално и вдъхновяващо, подчертавайки своето положително въздействие върху света и опазването на живота.

В рамките на Търговската мисия, представителите на одобрените фирми ще имат възможност да посетят съпътстващи събития на различните национални павилиони, както и да се включат в Тематичната седмица „Health and Well-being“, която е посветена на едни от най-важните и актуални предизвикателства на нашето време – подобряването на качеството на живот и устойчивото здравеопазване. В рамките на този глобален форум ще бъдат представени иновативни решения, нови технологии и научни открития, насочени към създаването на по-здравословна и балансирана среда за всички.

Ключовото послание на седмицата е: „Как да създадем общество, в което благополучието на всеки човек резонира?“. По време на различните дискусии и специализирани форуми ще бъдат разгледани теми като:

  • Борбата с инфекциозните заболявания и създаването на глобални стратегии за превенция;
  • Геномна и регенеративна медицина, които обещават персонализирани подходи за лечение;
  • Клетъчна и генна терапия, революционизиращи медицината с индивидуализирани терапии;
  • Дигитализацията в здравеопазването, включително интеграцията на лични здравни записи (PHR);
  • Продължителност на здравословния живот, фокусирана върху активното дълголетие;
  • Устойчива биоикономика, прилагаща иновативни методи за производство на хранителни и нехранителни продукти.

Българските малки и средни предприятия, участващи в търговската мисия, ще имат уникалната възможност да се включат в тази глобална платформа, като представят своите разработки, обменят идеи и установят ключови партньорства в сферите на биотехнологиите, изкуствения интелект в медицината, дигиталното здравеопазване, фармацевтичните иновации и производството на хранителни добавки. Участието в тематичната седмица ще им позволи да демонстрират своите достижения пред международна аудитория, да разширят пазарните си възможности и да се ангажират активно в диалога за бъдещето на здравеопазването.

За участие в търговската мисия ИАНМСП поема изцяло или частично разходите само на един представител от класирано предприятие, а именно: разходи за пътуване (самолет, влак, автобус); трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване; разходи за входни такси за посещение на конференции/нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основната цел на търговската мисия, съгласно посочените условия за брой участия в промоционални прояви, организирани от ИАНМСП и Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина.

Право на участие има представляващия предприятието, който е вписан в Търговския регистър или определено от него лице от съответното предприятие кандидат, назначено на трудов договор, което се доказва със справка за приети и отхвърлени уведомления по чл.62, ал.5 от Кодекса на труда, издадена от НАП, съгласно задължението по чл. 62, ал. 3 от Кодекса на труда.

Определянето на размера на самофинансиране за участие в търговската мисия е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г., както следва:

  • Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, не подлежи на самофинансиране. Агенцията поема 100% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.
  • Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по проект BG16RFPR001-1.002-0001, заплаща 30% от направените за него разходи за съответната търговска мисия.

Участието в търговски мисии на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (ЕС) № 2023/2831 г. на Европейската комисия от 13 декември 2023 година относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта „de minimis“. Информация за предоставените минимални помощи може да бъде получена на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

Право на участие имат всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП и не попадат в забранителните режими на Регламент (EС) №2023/2831 на Комисията от 13.12.2023 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта “de minimis”, нямат публични задължения към държавата съгласно чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), развиват дейност в секторната насоченост на търговската мисия, в един от определените национални и регионални приоритетни сектори, съгласно Националната стратегия за малките и средни предприятия 2021-2027 г. (НСМСП 2021-2027), посочени в приложение №3 от Правилата за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и в чужбина и не попадат в недопустимите за финансиране области и сектори, съгласно чл.1, параграф 1 от Регламент (ЕС) 1060/2021.

          Свързани предприятия/лица по смисъла на чл. 4, ал. 5 от ЗМСП и пар.1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон не могат да бъдат самостоятелни кандидати за участие в една и съща промоционална дейност/проява.

         В този случай до класиране се допуска кандидата, чиито първоначални документи за участие в промоционалната дейност/проява са постъпили по-рано в деловодството на ИАНМСП, на електронен адрес: office@sme.government.bg или на платформата www.b2bconnect.bg.

Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в по-слабо развити райони, както и към МСП от районите в преход, удостоверяващи извършването на дейности в по-слабо развит район. За по-слабо развити райони се считат: Южен централен район, Югоизточен район, Североизточен район, Северен централен район, Северозападен район за планиране, включващи областите: Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Кърджали, Хасково, Сливен, Ямбол, Бургас, Шумен, Варна, Добрич, Силистра, Разград, Русе, Търговище, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Плевен, Враца, Монтана и Видин. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането от бюджета на Проекта на регионите в преход е приблизително 1/6, а за по-слабо развити региони приблизително 5/6. Допустимостта на кандидатите ще бъде съобразена с пропорционалното разпределение на бюджета, съгласно териториалното разделение на страната за региони в преход и по-слабо развити региони.

Всяко българско предприятие, което желае да участва в търговската мисия и отговаря на горе посочените критерии за допустимост, следва да представи следните задължителни документи за заявяване на участие в проявата:

1. Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ - по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието, и с приложени документи-доказателства (Образец №2 към Правилата);

2. Документ, доказващ принадлежност към региони в преход или слабо развити региони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси; Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Регионалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; Договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект; Нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден регион.

3. Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключена финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.

4. Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП) не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието.

При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо. Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.

5. Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране - по образец и в оригинал, подписана от представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ - по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 3 към Правилата).

6. Декларация за обстоятелствата по чл. З и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключена финансова година – по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 4 към Правилата). Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец №5 към Правилата).

Представени копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП:

Документите от 6.4.1. до 6.4.6. се представят за предприятието кандидат, както и  за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП.

6.4.1. Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;

6.4.2. Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;

6.4.3. Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;

6.4.4. Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;

6.4.5. Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;

6.4.6. Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години

7. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) - по образец, в оригинал, с подпис на представляващия предприятието или с валиден КЕП на представляващия предприятието (Образец 7 към Правилата).

8. Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл.62, ал.5 от Кодекса на труда, издадена от НАП, съгласно задължението по чл. 62, ал. 3 от Кодекса на труда (ако е приложимо).

9. Декларация за липса на свързаност с друго предприятие кандидат по образец (Образец 14).

Всички одобрени за участие предприятия следва да са запознати и да спазват Правилата за поведение при участието на представители на българските предприятия в търговски мисии в чужбина, организирани от ИАНМСП (Приложение 2 към Правилата).

ИАНМСП ще сключи договор за участие в проявата с първите 15 класирани и одобрени предприятия.

Посоченият период на провеждане на търговската мисия е индикативен. Организаторът си запазва правото, след уточняване на индивидуалните параметри на мисията (брой участници, полети, хотелски настанявания и др.) да промени, при необходимост, началната и/или крайна дата на провеждане на мисията.

При интерес, предприятията следва да представят попълнените документи за кандидатстване по поща, с куриер или лично на адрес: ИАНМСП, Деловодство, ул. „Леге“ 2-4, 1000 София, в срок до 9 май 2025 г., вкл. до 17.30 ч. или по електронен път на страницата на събитието на www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с валиден КЕП на представляващия предприятието. При подаване по пощата или с куриер, важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, получени след работно време, но в рамките на крайния срок – 9 май 2025 г., се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.

За допълнителна информация можете да се обръщате към Светла Запрянова, тел. 02/940 79 75.

 

Регистрирани
участници

AICHHORN AND CO EOOD

Сектор: Производството на лекарствени вещества и продукти
Основна дейност: производство, търговия, дистрибуция
Продукт/услуга: еднократни превързочни комплекти

Невроникс ЕйАЙ

Сектор: Информационни услуги
Основна дейност: услуги
Продукт/услуга: Платформа за създаване на дигитални хора(Аватари)

Включи се в събитието