Покана за участие в международно изложение за обзавеждане, интериорен текстил и аксесоари за дома ЕКСПОМЕБЕЛ, 13.03 – 16.03.2024 г.

Покана за участие в международно изложение за обзавеждане, интериорен текстил и аксесоари за дома ЕКСПОМЕБЕЛ, 13.03 – 16.03.2024 г.

Period:

from
to

Registration:

from
to

Place:

ИЕЦ, гр. София, България

ИЕЦ, гр. София, България

Description of the event

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) има удоволствието да Ви покани да участвате като изложител на щанд на Международно изложение за обзавеждане, интериорен текстил и аксесоари за дома ЕКСПОМЕБЕЛ, в периода 13.03 – 16.03.2024 г. в ИЕЦ, гр. София, България.

Участието на малки и средни предприятия (МСП) в ЕКСПОМЕБЕЛ 2024 се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027.

ЕКСПОМЕБЕЛ 2024 е ключово събитие за дизайна, обзавеждането, интериора и аксесоарите за офиса, хотела и дома. На последното си издание форумът отбеляза присъствие от над 25 държави. На ЕКСПОМЕБЕЛ присъстващите имат възможност да се запознаят както с тенденциите и модерното обзавеждане, така и с класически предложения, бутикови и дизайнерски мебели.

ЕКСПОМЕБЕЛ привлича вниманието на производители на мебели и обзавеждане, търговци, дизайнери, представители на дърводобивни и дървопреработващи компании, крайни клиенти и др.

За първи път ЕКСПОМЕБЕЛ ще се проведе заедно с Ваканция & СПА Експо – българското туристическо изложение. Обединението на двете събития ще даде възможност да се срещнат представителите на няколко взаимосвързани икономически сектора.  Успоредното провеждане на ЕКСПОМЕБЕЛ и Ваканция & СПА Експо безспорно ще създаде в Интер Експо Център макро бизнес платформа без аналог в страната и региона.

По време на изложението ще се проведат и ключовите събития DIBLA DESIGN AWARDS 2023 и Българска мебел на годината.

Наградите за интериорен и продуктов дизайн DIBLA DESIGN AWARDS 2023 ще отличат постиженията на българските професионалисти. В церемония, жури, съставено от водещи български и чуждестранни дизайнери, архитекти, преподаватели и представители на медии, ще определи Дизайнер на годината. Ще бъдат излъчени и най-добрите в категориите „Обществен интериор“ и „Жилищен интериор“.

Конкурсът Българска мебел на годината ще се проведе за 10-и път и се организира от списание МD –„Дизайн, интериор, архитектура“, в партньорство с Браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП) и Интер Експо Център. Участието е анонимно. За първи път и кандидатстването и журирането ще се осъществят онлайн. Организаторите продължават да развиват концепцията си с нови елементи, сред които е създаването на нови категории като „Концептуален дизайн“ и възможността широката публика да гласува за фаворита си.

Участието на ЕКСПОМЕБЕЛ дава възможност за развитие на бизнеса, запознаване с най-новите трендове, докосване до тенденциите в бранша, лична среща с иноватори от България и чужбина.

За участие на ЕКСПОМЕБЕЛ 2024, Агенцията поема напълно или частично разходите на български предприятия за:

  • Наем на изложбена площ;
  • Регистрационни и медийни такси;

Одобрените за участие предприятия, следва да поемат разходите за:

  • Проектиране, изграждане /наемане/ на конструкция на щанда, оборудване и аранжиране на индивидуалното работно място;
  • Комунални услуги и консумативи по време на изложението;
  • Транспорт и обработката на експонати и други изложбени компоненти;
  • Командироване на представител/и (пътни, дневни и квартирни);
  • Застраховка на представителите на предприятието;
  • Застраховка на експонатите по време на транспортирането им и провеждането на изложбата;
  • Заявени допълнителни услуги;
  • Заявена допълнителна изложбена площ.

 

Определянето на размера на самофинансиране за участие в изложението е съобразно броя на участията на дадено предприятие в прояви по текущия Проект BG16RFPR001-1.002-0001, стартирал на 11 август 2023 г:

1. Предприятие, участващо за първи път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г., не подлежи на самофинансиране. ИАНМСП поема 100% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.

2. Предприятие, участващо за втори, трети и т.н. път в промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП по текущия проект, стартирал на 11 август 2023 г заплаща 30% от направените за него разходи за съответната промоционална дейност или проява.

За международното изложение за обзавеждане, интериорен текстил и аксесоари за дома ЕКСПОМЕБЕЛ 2024, размерът на сумата за възстановяване в размер на 30%,  се определя на база на разделянето на прогнозния бюджет на одобрения брой МСП участници, както следва:

При участието на минимален брой предприятия - 6, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не повече от 900,00 лева с ДДС.

- При участието на максимален брой предприятия - 10, одобрените за участие фирми следва да заплатят съфинансиране не по-малко от 540,00 лева с ДДС.

- Крайната сума от 30%-то финансиране от страна на кандидата, ще бъде преизчислена и прецизирана спрямо броя на одобрените за участие предприятия от страна на ИАНМСП. За тази сума предприятията ще бъдат уведомени с официално писмо, преди подписване на договор за участие между Агенцията и кандидата. 

- В случай на не достигане на горецитирания минимум от 6 участници, ИАНМСП си запазва правото на прекратяване организацията на участието.

Проектът е насочен към подпомагане на интернационализацията на МСП в райони в преход и в по-слабо развити райони. За райони в преход се счита: Югозападният район за планиране, включващ областите: Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. За по-слабо развити райони се считат всички останали райони за планиране. Съгласно Условията за изпълнение на настоящия Проект, финансирането на районите в преход е приблизително 1/6 от бюджета на Проекта, а за по-слабо развити райони приблизително 5/6 от бюджета на Проекта. 

Участието в международни панаири/специализирани изложби на българските предприятия представлява минимална помощ по смисъла на Регламент (EС) № 1407/2013 г. относно прилагането на чл. 107 и чл. 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Информация за предоставените на Вашето предприятие минимални помощи може да получите на http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

За класиране за участие с щанд, предприятието кандидат трябва да отговаря на следните изисквания:

  1. Да не участва за собствена сметка в конкретната проява;
  2. Да притежава допустим Код на основна икономическа дейност (КИД) съгласно Условията за допустимост на ПКИП.
  3. Всички предприятия по смисъла на §1, т.1 от Допълнителната разпоредба на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП), които отговарят на критериите за микро, малко или средно предприятие съгласно чл. З и чл. 4 от ЗМСП.

Предприятието кандидат подава следните документи за заявяване на участие в промоционални дейности и прояви:

  1. Заявка за участие с „Критерии за оценка и класиране“ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието и с приложени документи-доказателства.
  2. Документ, доказващ принадлежност към райони в преход или слабо развити райони, като: Удостоверение от съответната община за наличие/липса на задължения по Закона за местни данъци и такси, Служебна бележка от РЗИ за регистрация на обект в Районалния регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ в съответната област; договор за наем на производствена, складова сграда или др. обект, нотариален акт за притежание на производствена, складова сграда или др. обект и/или и други документи, удостоверяващи обстоятелството за принадлежност към даден район, в оригинал или заверено копие с текст “Вярно с оригинала” и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

3. Удостоверение за код на дейност по КИД-2008, издадено от Националния статистически институт (НСИ) за предходната приключила финансова година в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

4. Удостоверение по чл. 87, ал.6 от ДОПК за липса на публични задължения по чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК към държавата, издадено от Национална агенция за приходите (НАП), издадено не по-рано от 6 месеца към датата на кандидатстване в оригинал или заверено копие с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

     При непредставяне от страна на кандидата на Удостоверение от НАП за липсата или наличието на задължения, ИАНМСП извършва служебна проверка. В случай, че служебната проверка установи наличие на задължения, на кандидата ще бъде определен срок за погасяване. Същият следва да удостовери погасяване на задължението като представи Удостоверение от НАП за липсата на задължения, издадено след датата на уведомителното писмо.

Ако кандидатът представи Удостоверение от НАП за наличие на задължения и годишен отчет за приходите и разходите от последната приключила финансова година, то същият ще се счита за допустим, в случай че задълженията са до 1% от годишния оборот за последната приключила финансова година, но не повече от 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). В този случай, следва да бъдат представени документи, от които да е видно, че е договорено отсрочване или разсрочване на задълженията с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите суми.

5. Декларация за минимални помощи и липса на двойно финансиране по образец и в оригинал и подписана от представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието с приложени Данни за получена минимална помощ по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България за тригодишен период от страна на:

а)   Предприятието получател;

б) Предприятията, с които предприятието получател попада в група „Едно и също предприятие“ по смисъла на чл.2, параграф 2 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;

в) Всички предприятия, които са се влели, слели или са придобити от някое от предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател съгласно чл.3, параграф 8 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014;

г) Предприятията, които попадат в група „Едно и също предприятие“ с предприятието получател и са се възползвали от помощ „de minimis“ преди разделяне или отделяне съгласно чл.3, параграф 9 на Регламент (EС) 1407/2013 и Регламент (ЕС) №651/2014.

6. Декларация за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) за предходната приключила финансова година по образец и в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

Когато предприятието е свързано и/или предприятие партньор, към Декларацията се прилага и Справка за обобщените параметри на предприятието (Образец 6 към настоящите правила). Справката следва да съдържа информация за всяко от свързаните предприятия и/или предприятие партньор.

Кандидатстващото за подкрепа предприятие следва да представи и копия на следните документи, заверени с текст „Вярно с оригинала“ и подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се отнасят декларираните данни в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП:

а) Книга за акционерите – приложимо за акционерните дружества с поименни акции;

б) Дружествен договор – приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (Учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;

в) Книга за акционерите и устав – приложимо за командитните дружества с акции;

г) Справка за разпределение на капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества;

д) Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните две приключили финансови години;

e) Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд за последните две приключили финансови години.

         Документи по букви от а) до e) се представят за предприятието кандидат, както и за всички „свързани предприятия“ и/или „предприятия партньор“, посочени в Справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по чл.3 и чл.4 от ЗМСП.

7. Пакет документи във връзка с Регламент (ЕС) № 2016/679 от 27 април 2016 г. за обработването на лични данни в рамките на ИАНМСП (GDPR) в оригинал с подпис на представляващия предприятието или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

Декларациите се представят в оригинал, подписани собственоръчно или с валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия предприятието.

Всеки кандидат за участие на щанд, задължително следва да се запознае с Правила за кандидатстване за участие в изложби, търговски мисии и други промоционални дейности и прояви, организирани от ИАНМСП в страната и чужбина.

При интерес за участие в изложението, следва най-късно до 21.02.2024 г., /сряда/ включително, предприятието да подаде изискуемите документи в деловодството на ИАНМСП по един от следните начини:

- в деловодството на ИАНМСП, по поща, куриер или лично на адрес: 1000 София, ул. „Леге” № 2-4, в срок до 21.02.2024 г., /сряда/ включително. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП.

По електронен път и подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на един от следните електронни адреси:

Документи, подадени в деловодството на ИАНМСП след крайния срок за кандидатстване не се разглеждат. При подаване по пощата или чрез куриер важи датата на получаване в деловодството на ИАНМСП. Документите, изпратени през платформата www.b2bconnect.bg или на електронен адрес office@sme.government.bg, подписани с квалифициран електронен подпис, получени след работно време, но в рамките на крайния срок, се регистрират на следващия работен ден. Срокът се счита за спазен, ако те са получени до 24:00 ч. на последния за кандидатстване ден.

След одобрение на предприятието кандидат, ИАНМСП ще Ви уведоми с официално писмо.

За допълнителна информация може да се обръщате към:

  • Елица Попадийна, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“,  тел. 02/ 940 79 82, email: e.popadiyna@sme.government.bg;
  • Росица Асенова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“, ИАНМСП, тел. 02/ 940 7980, e-mail: r.assenova@sme.government.bg

Sectors

  • Furniture manufacturing